Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Hvordan administrere utleie gjennom bookingtabellen?

Administrere utleie via bookingtabellen 

Utleier kan få totaloversikt over alle bookinger og håndtere dette gjennom tabellen vist under. For å komme til bookingtabellen og behandle bookinger, klikk på «Mottatte reservasjoner» på adminpanelet.

Det er totalt 5 faner som viser hvilken status bookinger tilhører.

  1. Alle – Her vil du se alle bookinger uavhengig av hvilken status de har.
  2. Trenger din oppmerksomhet – Her vil du se alle bookinger som er ubehandlet. Dette er forespørsler som venter på godkjenning.
  3. Godkjent – Her vil du se alle forespørsler som du har godkjent. Det gjenstår kun for leietaker å betale/godkjenne.
  4. Faktura – Her vil du se alle bookinger som er godkjent og skal benytter betalingsmetoden faktura.
  5. Betalt – Her vil du se alle bookinger som er betalt av leietaker
  6. Avslått/Utløpt – her vil du se alle forespørsler som er avslått av deg eller som har utløpt.

For å behandle en booking trykk på fanen «Trenger din oppmerksomhet» så vil det dukke opp alle bookinger som er ubehandlet.

Ved å trykke på knappen «handling» dukker det opp følgende valg: «Åpne», «Vis i kalender», «Godkjenn» eller «Avslå».

Trykke «Åpne» for å se mer detaljer om bookingen.

Her kan man se mer informasjon om bookingen, kundeinformasjon, fakturaadresse, relaterte bookinger, meldinger, interne notater og i tillegg endre kundeinformasjon.

Når du har tatt en avgjørelse og har godkjent forespørselen. Så vil den automatisk flyttes til fanen «Godkjent».

Da vil leietaker få en varsel om at forespørselen er godkjent og det gjenstår å betale. PS hvis leien er gratis, så har ikke leietaker behov for å gjøre noe mer.

Om du velger «Avslå», så vil den bookingen bli flyttet til fanen «Avslått/Utløpt».

For å se alle repeterende bookinger kan man åpne hovedbookingen.

Etter å ha åpnet den, så kan man se alle tidspunktene som er booket. Utleier kan avslå enkelte datoer eller godkjenne alt på engang. 

Var dette til hjelp?

Relaterte artikler